nirim-img
nirim-img

searchresult

נירים בהרים  היא חווה חקלאית-טיפולית שהוקמה ע"י כפר הנוער נירים ככלי ייחודי המאפשר טיפול והכלה במקרים קשים של משבר עמוק וחוסר תפקוד של בני ובנות נוער בסיכון גבוה, אשר מצבם אינו מאפשר המשך תהליך בכפר הנוער נירים או בקהילה.

מדובר בחניכים וחניכות ברמת סיכון גבוהה הנמצאים במצבים הקשים ביותר, שאלמלא העבודה האינטנסיבית, שיקומית ופרטנית שמאפשרת החווה, היינו נאלצים להחזירם למוסדות נעולים או לסביבת מגוריהם ההרסנית. קיומה של מסגרת נוספת, קטנה ומשפחתית, מאפשר מענה לנערים ונערות במצב זה, המשך עבודה פרטנית והכלה עד ליציאתם מהמשבר וחזרתם לתפקוד בכפר הנוער.

החווה החקלאית ממוקמת בלב טבע פראי בדרום רמת הגולן. סדר היום הנוקשה והתובעני המתקיים בה, יוצר מסגרת קשיחה מחד, אך חמה ומכילה מאידך. הניתוק והבידוד, תשומת הלב הפרטנית והתמיכה המשפחתית מאפשרים שקט נפשי ומרחב נקי לעבודה פנימית.

בני ובנות הנוער עוברים תהליך טיפולי ושיקומי עמוק דרך העבודה בחקלאות, הכולל גם תיעוד יומיומי בכתיבה של רגשות ומחשבות. בתהליך החווה אין טלפונים או תקשורת דיגיטלית והנערים יוצאים לבתיהם לעיתים רחוקות.

פירוט תהליך החווה

בכדי להתקבל לתהליך, צריכים להתקיים שני תנאים:

  • החניך או החניכה נדרשים להביע רצון אמיתי לעבור תהליך שיאפשר להם לחזור ולהשתלב במסגרת.
  • המלצת הצוות החינוכי-טיפולי לאפשר את התהליך, בשיתוף הגורמים המפנים (מחלקות רווחה בעיריות, קציני מבחן, שופטי נוער) והורים/ אפוטרופוסים.

 

תהליך החווה מתחיל במסע פרטני בן 4-5 ימי הליכה מכפר הנוער נירים בבוסתן הגליל ועד למיצר שברמת הגולן. התהליך נמשך כ-3 חודשים ובמהלך תקופה זו בני הנוער חיים במקום, עובדים בעבודות חקלאיות ועוברים תהליך חינוכי-טיפולי איטי ועמוק. נירים בהרים בנויה על מאפיינים של פשטות, חיבור לטבע ולשקט שהוא מייצר. החקלאות הינה הקטר המוביל והכלי המרכזי הוא עדר עיזים, על כל המשתמע מכך – רעיה, חליבה, ייצור גבינה, טיפול בעדר, ועוד.

בסיום התהליך הנערים עושים דרכם חזרה לכפר הנוער במסע פרטני שבסיומו יציגו בפני הקבוצה האישית שלהם את הקורות אותם בחווה, בכנות ובאומץ שקשה לתארם במילים, ולאחר קבלת אישורם יחזרו לכפר.

בחוות נירים בהרים צוות חינוכי טיפולי המיישם את התפיסות והגישות החינוכיות של נירים.  על מנת לשמור על אינטימיות, משפחתיות ומוגנות, החווה קולטת עד 8 חניכים וחניכות בו זמנית.

שותפים לדרך

צרו איתנו קשר

פרטים נוספים nirim-img